Kisi, kendi içinde baslayis,kendi içinde bitis ve sondur. Birey toplum içinde beliris, baslayis ve gelismedir, bitistir. Toplumun katkilari bireyi belirler. Kisilik bireyde dogar bireyi içerir. bireyden, daha fazla olandir. Bu nedenle; 1- Kisilik, kisiyle baslayip kisiyle biten çok faal yani vardir. Disa yansir 2- Kisinin kullanabilecegi ten tin derinliktir. 3-Bireyin, kendinden baska olarak (uz ve nitelikli olusundan baska) biyolojik parçalanamayan bir yapi olurlugu da vardir. Kisilik bireyde dogar. Bireyin disina tasmakla bireyi içerir. Bu kisilikte içkindir. Yani bir demirin parçasi, yine bir demir iken; bireyin parçasi birey degildir. Kisilik bireyin tümünde olur, Hücresel boyutlu birey kisminda ancak temel iliskilenen olarak yansir.

Kisi, birey ve ruhsal bilinçsel niteliklerin tümüdür. Öznel kisilik ögeleri özdeksel ve tinsel ilgiler, gereklilikler ve yeteneklerdir. Bu faliyet alanlari boyunca, kisi; hem KENDI KOSULLARINI, hemde TOPLUMSAL YASA M KOSULLARINI üretir. Burada kisi kendini sadece bir egitimin ürünü olarak görmemeli kendi de iliskileri ve egitimi olusturabilmeli. Toplum birey üstüdür. Bir bireyin gerek duymayacagi maddi kosullari ve özgürlükleri üretirken, gelecegi planlarken, yasal olurluguyla vs. birey üstüdür. Ama refah ve özgürlük, hak olurluk vs. paylasirken bireyseldir

Kisi, kendi kosullarini, kendi mizaç ve egilimleriyle, ruhsal gelisim yetileriyle, inanmalari, inan ve inançlariyla oldurur. Bilgilenme sürecinde, kendi izan ve anlamalariyla, kisisel kani ve sani edinisleri vardir. Yani, deneyleri ve içsel gerilimleri ve iç gelismelerin duygulari ile, hayalidir. Kisi dis etki ile birlikte, için disa körlügünün yansisidir. Somuttaki kazaniminin özneye bir yansiyis, kisisel insiyatifliktir.. Toplumsal yasam kosullari, yasallik ve norumsal normatifliktir. Birey olusluk, ortak üretim, belli bir egitim ögretim alirliktir. Hak, refah isterlik ve görevlerin özgür oluslarin alanidir. Soyut olmaktan çok somutluk yeridir.

Bilim, hak özgürlük toplumun ortaya koydugu bir tutumdur. Inanç bireyin, kisilerin yasayis, kendilerinin, iç dünyalarini yansitislaridir. Bazen bu yansitislar, grup ögrenmeleri ile ortaklasip gruplarla tutumlastirilir. Ama kisilerin inanmalari yinede bunlardan daima fazladir. Çünkü kisi yasar ve zihinsel üretimler yapar. Bu nedenle inanç tutumlari topluma ve toplumsal talebe distan karistirmadir. Toplumsal doku ve yasalarla uyusmaz. Gelisip degisir olamamasi hem kendinin hadikapidir, hemde toplumsal olamamazliginin sadece bir açmazidir. Hele inakçi tutumlarini hak ve özgürlük kategorizesine sigindirmak, bilir olusun, yurtasligin tutumlayacagi bir ortaya koyus olamaz. Kendinin bir dogma olusu ve tartisilamaz, eklenip çikarilamaz olusu, yani düsünce olmayisi, yani ile düsünce özgürlügü baglamina da sokulamaz. Ancak inanma soyut özgürlügüdür. Toplumda inanma degil pratikler üzerine kurulur, ve kurumlasip uygulanir.

Sürecek

Eseri Paşlayın
  • gplus
  • pinterest

Yazar / Şair Hakkında

eynazende / Bayram KAYA

Bayram Kaya Mucur/ Kirsehir (1950) Nüfus kayitlarina göre 19.02.1950 Yilinda Kirsehir ili Mucur ilçesinin bir köyünde dogdu. (Denilene göre üç yas büyük yazildi, bu nedenle nüfus kayidina göre dendi). Ilkögrenimini Ankara ili, Kizilcahamam ilçesinde tamamladi. Ilkögrenim sonu sinavlari sonucu 6 yillik, Ankara ili, Hasanoglan Atatürk Ilkögret... » devamını okumak için tıklayın

Esere yazılmış yorumlar

  1. edebiyat.biz.tr
    19 Şubat 2020, Çarşamba 00:10:55

    İnanç Ve Toplumsal İstem (talep) 42 başlıklı esere henüz yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazmak ister misiniz ?

Esere Yorum Ekleyin